maanantai 10. toukokuuta 2021

Päätinpä testata kryptoja

 Olen seuraillut luonnollisesti Bitcoinin tarinaa kasvavalla mielenkiinnolla. En ole halunnut sijoittaa mihinkään mitä en ymmärrä vaikka Bitcoinin kannalta se olisi ollut lähestulkoon koko sen olemassaolon kannattavaa olla mukana. Samoin olen seuraillut Ethereumin nousua sekä muiden vastaavien. Olen kuullut luennon tästä Tetheristä jolla taas on hieman erilainen arvonmääräytyminen muihin kryptoihin sen arvon ollessa sidottuna dollariin. Tetherissä tuntui olevan järkeä kun se ei perustu pelkkään ajatukseen arvosta. Tai no perustuuhan rahakin vain ajatukseen. Samoin olen seuraillut onecoin huijausta ja muitakin krypojen huijauksia kasvattaen pelkojani. Elon Muskin ostokset herättivät asian isoon kuvaan ettei tämä enää ole vitsi. Yhtäkaikki en ole halunnut sijoittaa aiemmin mihinkään näin outoon juttuun ja olen ollut skeptinen tämän suhteen niin kuin olen edelleen skeptinen myös Teslankin suhteen. Arvon perustuminen vain ihmisten haluun omistaa jotakin tiettyä asiaa tuntuu olevan häiritsevää kun liiketoiminta ei anna kasvulle perusteita. Haluan minäkin Teslan kulkuvälineeksi mutten halua ostaa Teslan osakkeita niin kalliilla.

Tänään kuitenkin pitkän prosessin myötä suhtautumiseni kryptoihin oli muuttunut siihen pisteeseen, että alan uskoa niiden kuitenkin olevan tulossa ihan todella vaihtoehdoksi ja jäädäkseen. Ja koska näin on halusin saada ymmärrystä asiaan lisää joten avasin coinmotionin sivuilla tilin jonne siirsin 50€ ja ostelin 20€ Bitcoinia ja Ethereumia sekä vielä 10€ Aavetta ihan vain siksi kun olin siitä rahapodin kautta kuullut ja halusin kokeilla hieman tälläistä mikä ei vielä ole ison massan tiedossa. Summathan oli aivan naurettavia, mutta innostaa kuitenkin seuraamaan kurssin kehittymistä ja pysymään genressä paremmin mukana. Ostopäätöksen vauhdittajana oli vaimoni sisko joka osti coinbasen kautta 20€ ethereumia ja sen kehitystä yli 150% ollaan sitten seurailtu. Kait sitä iteki sit pitää koittaa.

Yritän postailla taas myöhemmin lisää ja miten tämän kanssa käy. Tässä tuoreeltaan raportti sijoitustoiminnoista tänään. No ostin minä 8 rahastoakin mutta ne on perustylsiä kk säästöjä ettei niistä enempää. Hyvää loppukevättä ja alkavaa kesää lukijoille!


KOMMENTOI JA ANNA PALAUTETTA JOKO KOMMENTTIKENTTÄÄN TAI MAILAA varatonsijoittaja@gmail.com                      -KIITOS- 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti